2007年10月28日 星期日

"Next Time I Fall" by Peter Cetera & Amy Grant



The Next Time I Fall - Peter Cetera w/ Amy Grant

Love, like a road that never ends
How it leads me back again
To heartache
I'll never understand
Darling, I put my heart upon the shelf
'Til the moment was right
And I tell myself...


(Chorus:)
Next time I fall in love
I'll know better what to do
Next time I fall in love
Ooh, ooh, ooh
The next time I fall in love
The next time I fall in love
It will be with you


Oh, now, as I look into your eyes
Well, I wonder if it's wise
To hold you like I've wanted to before
Tonight
Ooh, I was thinking that you might
Be the one who breathes life
Into this heart of mine


(Repeat chorus)

(Bridge:)
Next time, I'm gonna follow through
And if it drives me crazy
I will know better why
The next time I try


(Repeat chorus)

Next time I fall in love
Oh, whoa, oh
Next time I fall in love
Ooh, ooh, ooh
The next time I fall in love
The next time I fall in love
It will be with you


坦白說當時我一直弄不清楚到底女主唱是誰,每次就只聽到歌名跟Peter Cetera的名字.當時如果沒有趕上看余光音樂雜誌,就要聽星期天下午ICRT的American Top 40.當時我的聽力每次都只能專心的抓歌名,然後來決定要不要按下錄音機的Record鍵.

常常一閃神就 "...啊!前奏開始了,是這首喔,"
然後錄了一堆前奏只有一半 或是還有DJ說話的歌.

雖然我對這首歌中Amy Grant的甜美聲音十分傾倒,
但是他後來1991年的個人專輯"Heart in Motion"中的暢銷曲"Baby Baby"
中學生的我卻總是沒耐心聽完他,給我一種過於甜膩的煩躁感

多年後再次看到這個MV,人生也過了好幾次面對NEXT TIME的情況了

The song still can catch our hearts, but love remains a mystery.
No matter how many times.


相關閱讀
Review on "The Next Time I Fall" from WIKI
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Next_Time_I_Fall

1 則留言:

  1. 版本:您好! 偶爾路過,我是Peter Cetera的歌迷,剛巧看的您放上”The Next Time I Fall” MV開心即了,回想以前曾收藏的錄影帶,因保存不易,全部失落,感謝您讓我重溫,內心遺失已久的悸動,特留言感謝,另不知您方便能轉送我此首MV作為個人珍藏與否,.....若您還有其他關於Peter的MV是否也能贈與我,感謝您,謝謝!
    E-MAIL:angel.su@alconlabs.com

    回覆刪除

小弟的BLOG純為自娛,上班外宅男的窮開心打發時間
所以太高深的指導性留言,恕小弟就不回了